LISTA SEKCJI
§1. Postanowienia ogólne
§2. Definicje
§3. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
§4. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
§5. Rejestracja, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
§6. Warunki sprzedaży
§7. Dostawa
§8. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy
§9. Prawa i obowiązki stron
§10. Płatności
§11. Ochrona danych osobowych
§12. Wymiana towaru
§13. Reklamacje
§14. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§15. Postanowienia końcowe
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Regulamin wraz z przepisami prawa regulują kwestie dotyczące korzystania ze Sklepu Internetowego sallerpolska dostępnego pod adresem: sallerpolska.pl
- Właścicielem Sklepu Internetowego sallerpolska jest Adrian Bergier, Marcin Świderski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SALLER S.C. A.BERGIER M.ŚWIDERSKI z głównym miejscem wykonywania działalności we Wrocławiu przy ul. Poniatowskiego 18/18, 50-326 Wrocław, NIP: 8982205557, REGON: 022315583
- Kupujący może szybko i efektywnie kontaktować się ze Sprzedającym poprzez:
- wiadomości e-mail pod adresem: sklepinternetowy@sallerpolska.pl telefonicznie dzwoniąc pod numer tel: +48 531 521 330 w Dni robocze w godz. 10.00 - 18.00
§2. DEFINICJE
- Usługodawca, Sprzedający – Właściciel Sklepu Internetowego Saller S.C. o którym mowa w §1 ust. 2 Regulaminu
- Usługobiorca, Kupujący – każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną
- Przedsiębiorca – Usługobiorca, Kupujący wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. 2021 poz. 162 t.j. z późn. zm.)
- Konsument – Usługobiorca, Kupujący będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą (w szczególności ze Sprzedającym) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
- Sklep – Sklep Internetowy sallerpolska dostępny pod adresem internetowym sallerpolska.pl
- Regulamin – Niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
- „Moje Konto" – miejsce dostępne dla Usługobiorcy po wprowadzeniu adresu loginu i hasła, umożliwiające m.in. zamawianie towaru, śledzenie stanu realizacji zamówienia, zmianę i poprawianie danych osobowych
§3. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu korzystania ze Sklepu Internetowego sallerpolska w celu zawarcia umowy sprzedaży oraz jej realizacji.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest na czas nieokreślony.
- Zamówienia, w sposób określony w §6, można składać po dokonaniu rejestracji lub bez dokonywania rejestracji. W przypadku dokonywania zakupów bez uprzedniej rejestracji nie jest tworzone „Moje Konto".
- Usługobiorca, który dokonał rejestracji, może złożyć zamówienie po zalogowaniu się na „Moje Konto" podając login i hasło.
- Zamówienia realizowane są na terytorium Polski. Istnieje także możliwość wysyłki za granicę. W takim przypadku warunki sprzedaży i wysyłki towaru za granicę są każdorazowo uzgadniane indywidualnie z Kupującym.
§4. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- W celu korzystania z usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu Usługobiorca powinien posiadać:
- Aktualną wersję przeglądarki internetowej (Chrome, Firefox, Safari, Edge lub Opera)
- Włączoną obsługę JavaScript
- Aktywny adres e-mail
- Strona internetowa sklepu sallerpolska wykorzystuje pliki cookie. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików cookie, a także możliwości określenia przez Usługobiorcę warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookie znajdują się w zakładce „Polityka Prywatności" oraz „Polityka Cookies".
- Przed rejestracją lub złożeniem zamówienia bez rejestracji Usługobiorca powinien potwierdzić zapoznanie się z treścią Regulaminu.
§5. REJESTRACJA, WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Rejestracja jest dobrowolna. Po dokonaniu rejestracji dla Usługobiorcy tworzone jest indywidualne „Moje Konto".
- Usługobiorca może także dokonywać zakupów w Sklepie Internetowym bez rejestracji, jednakże w takim przypadku rezygnuje z utworzenia „Mojego Konta" i funkcjonalności do niego przypisanych.
- Usługobiorca, w celu rejestracji, powinien wypełnić formularz rejestracyjny. Do rejestracji niezbędne jest podanie: loginu oraz ustawienie hasła.
- W trakcie rejestracji możliwe jest także podanie danych do wysyłki. W przypadku, gdy formularz wypełnia Konsument są to:
- Imię i nazwisko
- Adres zamieszkania (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj)
- Numer telefonu
- Ponadto w sytuacji częstej nieobecności Konsumenta w miejscu zamieszkania, opcjonalne jest podanie dodatkowego adresu do wysyłki (będącego np. adresem pracy, opatrzonego wskazaniem godzin pracy).
- Jeżeli formularz rejestracyjny wypełnia Przedsiębiorca do wysyłki zakupionych towarów należy podać:
- Firmę
- Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)
- Adres siedziby (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj)
- Imię i nazwisko osoby do kontaktu
- Numer telefonu
- Ukończenie rejestracji oznacza zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Usługobiorca może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeżeli Usługobiorca nie wykazywał aktywności w Sklepie, w szczególności nie złożył zamówienia lub nie logował się na „Moje Konto" w ciągu 2 lat od ostatniej aktywności.
- Wypowiedzenie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem Usługobiorcy dostępu do „Mojego Konta" oraz jego usunięciem.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeśli:
- cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu
- działalność Usługobiorcy jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich
- otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności
- uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Usługobiorcę o zamiarze uniemożliwienia dostępu do usługi „Moje Konto"
- Usługobiorca dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych
- Usługobiorca w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu
- podane przez Kupującego dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail
- Przez obiektywnie uzasadnione wątpliwości, o których mowa w ust. 11 należy rozumieć w szczególności podanie nieistniejącej miejscowości, podanie nazwy nieistniejącej ulicy w danej miejscowości, podanie jako nazwy odbiorcy danych fikcyjnych (np. postaci bajkowych).
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Usługodawcę zostanie przesłane na podany w usłudze „Moje Konto" adres e-mail. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje trwałym usunięciem „Mojego Konta". Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Usługobiorcę może zostać złożone przez przesłanie jego treści na adres e-mail podany do kontaktu w osobnej zakładce strony internetowej Sklepu.
- Wypowiedzenie lub rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.
- Termin wypowiedzenia umowy w przypadkach wskazanych w ust. 9 i 11 wynosi 14 dni.
§6. WARUNKI SPRZEDAŻY
- Usługodawca prowadzi sprzedaż detaliczną towarów prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego sallerpolska.
- Stronami umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu Internetowego sallerpolska są: Sprzedający oraz Kupujący.
- Umowa sprzedaży może zostać zawarta zarówno z Usługobiorcą zarejestrowanym (posiadającym „Moje Konto") jak i z Usługobiorcą niezarejestrowanym. Usługobiorca niezarejestrowany, w celu zawarcia umowy sprzedaży, musi każdorazowo:
- podać aktywny adres e-mail, dane, o których mowa w §5 ust. 4 lub 6 oraz
- potwierdzić zapoznanie się z postanowieniami Regulaminu
- Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 §1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 2024 poz. 1061 t.j.). Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Kupującego i jego akceptacji przez Sprzedającego z zastrzeżeniem ust. 9-12. Szczegółowy opis trybu zawarcia umowy sprzedaży określają postanowienia ust. 6-12.
- Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16.00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego. Zamówienia można składać również e-mailem na adres: sklepinternetowy@sallerpolska.pl. Zamówienia można składać także telefonicznie: +48 531 521 330. Zamówienia składane telefonicznie przyjmowane są w godzinach 10.00 - 18.00 w dni robocze.
- W przypadku złożenia przez Konsumenta zamówienia telefonicznie treść umowy sprzedaży jest niezwłocznie potwierdzana przez Sprzedającego poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres podany przez Konsumenta. Oświadczenie Konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli po otrzymaniu potwierdzenia od Sprzedającego Konsument prześle Sprzedającemu oświadczenie o zawarciu umowy. W tym celu wystarczy odpowiedź na wiadomość e-mail Sprzedającego o treści np.: „Akceptuję warunki umowy".
- Złożenie zamówienia za pośrednictwem strony internetowej stanowi ofertę zakupu w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu cywilnego, która jest wiążąca w terminie 7 dni roboczych (po tym czasie wygasa) i składa się z następujących czynności:
- wybrania towarów spośród prezentowanych na stronach Sklepu
- dodania ich do koszyka
- wybrania sposobu zapłaty i dostawy
- zalogowania do usługi „Moje Konto" w przypadku, gdy zamówienie składa Usługobiorca zarejestrowany, chyba że zalogował się wcześniej
- dopełnienia obowiązków, o których mowa w ust. 3 w przypadku, gdy zamówienie składa Usługobiorca niezarejestrowany
- kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę"
- W odpowiedzi na złożone zamówienie Sprzedający wysyła wiadomość e-mail na podany przez Kupującego adres e-mail lub kontaktuje się telefonicznie w celu:
- zaakceptowania zamówienia (oferty) – w takim przypadku umowa sprzedaży zostaje zawarta w dniu złożenia oświadczenia
- odmowy przyjęcia zamówienia (oferty) – w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy
- propozycji zmian w treści zamówienia, tzw. kontroferta – w takim przypadku do zawarcia umowy konieczna jest akceptacja kontroferty przez Kupującego
- Przyczyną wystąpienia z kontrofertą, o której mowa w ust. 9 mogą być w szczególności takie okoliczności, jak brak dostępności zamówionych towarów.
- Kontroferta, o której mowa w ust. 9 jest wiążąca dla Sprzedającego w terminie 2 dni. Po tym czasie kontroferta wygasa. Akceptacja kontroferty przez Kupującego w terminie jej obowiązywania (2 dni) powoduje zawarcie umowy sprzedaży na warunkach określonych w kontrofercie.
- Wszystkie ceny prezentowane na stronach internetowych Sklepu Internetowego sallerpolska podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które podawane są przed złożeniem zamówienia.
- Kontakt ze strony przedstawiciela Sprzedającego, o którym mowa w ust. 9 jest też okazją do ewentualnego skorygowania błędnie podanych danych osobowych lub błędnie dokonanego zamówienia. Późniejsze dokonanie zmian w zamówieniu może być utrudnione, gdyż od momentu zawarcia umowy sprzedaży zamówienie zostaje skierowane do realizacji i towar może znajdować się już w drodze do Kupującego. Niemniej, Sprzedający deklaruje, iż obsługa Sklepu dołoży starań, aby w każdym momencie, nawet po zawarciu umowy sprzedaży, umożliwić Kupującemu zmianę danych do dostawy, a także (do momentu zaksięgowania wpłaty) zmianę treści zamówienia.
- Sprzedający może w każdym czasie dokonać weryfikacji poprawności i prawdziwości danych wprowadzonych przez Kupującego. Sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy w sytuacjach, o których mowa w §5 ust. 11.
- Sprzedający może wprowadzać dowolne zmiany dotyczące produktów prezentowanych na stronach Sklepu. Zmiany mogą dotyczyć cen, dodawania oraz usuwania produktów, wprowadzania, odwoływania, jak i zmian warunków akcji promocyjnych w dowolnym momencie. Niemniej wprowadzane zmiany nie będą odnosiły skutku odpowiednio w stosunku do Kupujących, z którymi została zawarta umowa sprzedaży lub którzy rozpoczęli udział w akcji promocyjnej.
- Termin realizacji zamówienia jest każdorazowo wskazywany podczas zawarcia umowy sprzedaży. Zwykle czas realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych. Termin realizacji należy liczyć od dnia uznania środków na rachunku bankowym Sprzedającego, a w przypadku wyboru zapłaty przy odbiorze lub odbioru osobistego, od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
§7. DOSTAWA
- Kupujący wybiera sposób zapłaty oraz formę odbioru zakupionego towaru.
- Zamówione produkty są dostarczane do Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL:
- płatność przelewem: 16 zł
- za pobraniem: 20 zł
- Przy zakupie kilku rzeczy za przesyłkę Kupujący płaci tylko raz, jeśli waga zakupionych towarów przekroczy 30 kg koszt wysyłki zwiększy się o kolejną paczkę. O ostatecznych kosztach przesyłki Kupujący zostanie powiadomiony przed zawarciem umowy sprzedaży.
- Paczka wysyłana jest na adres podany w formularzu rejestracyjnym. Kupujący może dokonać zmiany adresu dostawy. W takim przypadku prosimy o przesłanie nowego adresu drogą elektroniczną na adres e-mail: sklepinternetowy@sallerpolska.pl
- Istnieje także możliwość odbioru osobistego, po wcześniejszym poinformowaniu Sprzedającego i ustaleniu miejsca odbioru.
- Towar jest wysyłany codziennie w dni robocze.
- W przypadku gdy posiadamy dany towar na stanie magazynowym jest on wysyłany jeszcze tego samego dnia, bądź następnego jeśli zamówienie nastąpi po godzinie 14.00
- W razie gdy nie posiadamy danego produktu na stanie magazynowym Kupujący zostanie o tym powiadomiony oraz o ewentualnym terminie dostarczenia. W takim przypadku do Kupującego należy podjęcie decyzji czy chce zrezygnować z zamówienia za zwrotem całości wpłaty czy wyraża zgodę na przedłużenie terminu dostawy.
- Dostawy towaru z Niemiec otrzymujemy przynajmniej raz w tygodniu co umożliwia nam sprawną i szybką wysyłkę do naszych Klientów.
- W przypadku kiedy czas oczekiwania na towar przekroczy 7 dni roboczych prosimy o kontakt z przedstawicielem Saller S.C.
- Wszystkie wysyłane przez nas paczki są zapakowane w firmowy karton bądź folię kurierską oraz dodatkowo każda przesyłka jest przez nas oklejana firmową taśmą. W razie widocznych uszkodzeń firmowych zabezpieczeń prosimy o odmowę odbioru paczki, bądź otwarcie paczki przy kurierze i sprawdzenie jej zawartości.
- W przypadku zakupu towaru z kategorii WYPRZEDAŻ prosimy o wcześniejszy kontakt w sprawie dostępności towaru.
§8. PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 t.j.) Kupujący będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 t.j.) Kupujący będący Konsumentem ma prawo do odstąpienia od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną bez podania przyczyn, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia tej umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
- Odstąpienie dokonywane jest przez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy wysłane dowolnym kanałem porozumienia się na odległość, m.in.:
- wiadomością e-mail, na adres sklepinternetowy@sallerpolska.pl
- w formie pisemnej, na adres Saller S.C. ul. Poniatowskiego 18/18, 50-326 Wrocław
- Sprzedający niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie odebrania oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Konsumenta adres e-mail.
- Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem:
- dodatkowych kosztów poniesionych przez Konsumenta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru innym niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego oraz
- bezpośrednich kosztów zwrotu towaru (kosztów wysyłki towaru)
- kosztów zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą
- Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w ust. 1 nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy
- W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, Konsument jest obowiązany zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie tj. nie później niż w terminie 14 dni na adres Sklepu. Konsument może także dokonać zwrotu towaru przekazując go do odbioru osobie upoważnionej przez Sprzedawcę, przy zachowaniu w/w terminów. Dla zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w stanie nie zniszczonym.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedający, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 5. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedający nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
§9. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
- Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby Sklep Internetowy sallerpolska oraz wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w strukturę techniczną usługi „Moje Konto", w celu zdiagnozowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu usług Sklepu.
- Usługobiorca zobowiązany jest zachować w tajemnicy i zabezpieczyć login oraz hasło dostępu do usługi „Moje Konto" w taki sposób, aby nie miały do nich dostępu osoby nieuprawnione.
- Usługobiorcy nie wolno przekazywać z wykorzystaniem Sklepu treści bezprawnych.
§10. PŁATNOŚCI
- Za zakupy w Sklepie można zapłacić w następujący sposób:
- przelewem na rachunek bankowy w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży
- przy odbiorze, czyli za pobraniem – zapłata powinna nastąpić gotówką do rąk osoby dostarczającej towar w dniu dostawy
- przy odbiorze osobistym w siedzibie Usługodawcy – zapłata powinna nastąpić najpóźniej w dniu odbioru towaru
- płatnościami elektronicznymi (BLIK, karty płatnicze, przelewy online) - jeśli dostępne
- Dane do przelewu:
- Odbiorca: Saller S.C. A.Bergier M.Świderski
- Adres: ul. Poniatowskiego 18/18, 50-326 Wrocław
- Bank: Deutsche Bank Oddział Wrocław
- Numer konta: 88 1910 1048 2415 2309 1144 0001
- W przypadku płatności przy odbiorze osobistym, w siedzibie firmy Saller S.C. ul. Poniatowskiego 18/18, 50-326 Wrocław należy wcześniej uzgodnić termin odbioru.
- W przypadku zapłaty przelewem, jeśli płatność za towar nie zostanie zrealizowana w terminie 3 dni od zawarcia umowy, umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu.
§11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Usługobiorców i Kupujących jest Właściciel Sklepu Internetowego sallerpolska.pl: SALLER S.C. A.BERGIER M.ŚWIDERSKI, ul. Poniatowskiego 18/18, 50-326 Wrocław, NIP: 8982205557, REGON: 022315583, e-mail: sklepinternetowy@sallerpolska.pl
- Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2020 poz. 344 t.j.).
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych:
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (umowa sprzedaży, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną)
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (np. obowiązki podatkowe i księgowe)
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (np. dochodzenie roszczeń, marketing własnych produktów)
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (np. na otrzymywanie newslettera)
- Cele przetwarzania danych osobowych:
- realizacja umów sprzedaży (w tym obsługa zamówień, dostawa towarów, wystawianie faktur)
- prowadzenie „Mojego Konta" dla zarejestrowanych użytkowników
- obsługa reklamacji i zwrotów
- realizacja obowiązków prawnych (w szczególności rachunkowych i podatkowych)
- marketing bezpośredni własnych produktów i usług
- zapewnienie bezpieczeństwa usług i zapobieganie nadużyciom
- dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami
- Odbiorcy danych osobowych:
- firmy kurierskie i operatorzy pocztowi - w zakresie niezbędnym do dostarczenia przesyłki
- dostawcy systemów informatycznych i hostingu
- biura rachunkowe - w zakresie niezbędnym do prowadzenia księgowości
- banki i operatorzy płatności - w zakresie niezbędnym do obsługi płatności
- organy państwowe i inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa
- Okres przechowywania danych:
- dane przetwarzane w celu realizacji umowy sprzedaży - przez okres realizacji umowy oraz przez okres wymagany przepisami prawa (w szczególności przepisami podatkowymi - 5 lat od końca roku podatkowego, w którym wystawiono fakturę)
- dane przetwarzane w celu prowadzenia „Mojego Konta" - do czasu usunięcia konta przez Usługobiorcę lub wypowiedzenia umowy
- dane przetwarzane na podstawie zgody - do czasu jej cofnięcia
- dane przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń - przez okres przedawnienia roszczeń
- Prawa osób, których dane dotyczą:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych
- prawo do sprostowania (poprawiania) danych
- prawo do usunięcia danych ("prawo do bycia zapomnianym")
- prawo do ograniczenia przetwarzania
- prawo do przenoszenia danych
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed cofnięciem zgody)
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych)
- Podanie danych osobowych jest:
- w zakresie wymaganym przepisami prawa - obowiązkowe
- w pozostałym zakresie - dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie są profilowane w sposób wywołujący skutki prawne lub znacząco wpływający na osobę, której dane dotyczą.
- W celu realizacji praw wynikających z RODO należy skontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: sklepinternetowy@sallerpolska.pl lub pisemnie na adres: SALLER S.C., ul. Poniatowskiego 18/18, 50-326 Wrocław.
- Administrator zapewnia, że podejmuje wszelkie starania, aby informacje i dane osobowe Usługobiorców były właściwie strzeżone i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.
§12. WYMIANA TOWARU
- Niezależnie i bez uszczerbku dla praw konsumenta, o których mowa w §8, towar może zostać zwrócony lub wymieniony na inny rozmiar bądź kolor w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Wyjątek stanowi bielizna osobista, która nie podlega zwrotowi bądź wymianie w tym trybie.
- Warunkiem zwrotu w tym trybie jest odesłanie do nas nieużywanego towaru z metkami oraz dowodem zakupu na adres: SALLER S.C. A.BERGIER, M.ŚWIDERSKI ul. Poniatowskiego 18/18 50-326 Wrocław
- Koszty wymiany pokrywa kupujący.
- W przypadku wymiany prosimy o wcześniejszy kontakt:
- e-mail: sklepinternetowy@sallerpolska.pl
- Tel: +48 531 521 330
- Zwroty przesyłane na koszt firmy nie będą przyjmowane chyba, że wcześniej zostało to uzgodnione z przedstawicielem Saller S.C.
§13. REKLAMACJE
A. Reklamacje dotyczące niezgodności towaru z umową (rękojmia)
- Sprzedający ma obowiązek dostarczenia towaru w stanie wolnym od wad fizycznych i prawnych.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru (niezgodność towaru z umową) na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego (art. 556 i następne dla umów z przedsiębiorcami oraz art. 43a-43g ustawy o prawach konsumenta dla umów z konsumentami).
- W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument może:
- żądać naprawy rzeczy
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
- Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego.
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy sprzedanej w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Konsument ma obowiązek dostarczyć wadliwy towar na adres: SALLER S.C., ul. Poniatowskiego 18/18, 50-326 Wrocław. Koszty wysyłki ponosi Sprzedający.
- Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi wobec Konsumenta wygasa po upływie 2 lat od wydania rzeczy Konsumentowi.
- W przypadku umowy zawartej z Przedsiębiorcą:
- Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedającego o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił Sprzedającego niezwłocznie po jej stwierdzeniu
- zawiadomienie o wadzie powinno określać rodzaj i istotę wady
- uprawnienia z tytułu rękojmi wobec Przedsiębiorcy wygasają po upływie roku, licząc od dnia wydania rzeczy
- Zgłoszenie reklamacyjne niezgodności towaru z umową powinno, aczkolwiek nie jest to wymóg rozpatrzenia reklamacji, zawierać:
- Imię i nazwisko
- numer zamówienia
- opis wad towaru
- datę zakupu
B. Gwarancja
- Na niektóre towary Producent lub Sprzedający może udzielić gwarancji. Warunki gwarancji określa każdorazowo dokument gwarancyjny dołączony do towaru.
- Gwarancja na towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową (rękojmi).
- Gwarancja jest dodatkowym uprawnieniem Kupującego i nie wpływa na jego prawa wynikające z przepisów o rękojmi.
C. Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu oraz świadczenia usług drogą elektroniczną można składać:
- mailowo pod adresem: sklepinternetowy@sallerpolska.pl
- telefonicznie pod nr telefonu: +48 531 521 330
- listownie pod adresem: SALLER S.C., ul. Poniatowskiego 18/18, 50-326 Wrocław
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- imię i nazwisko
- adres e-mail lub adres do korespondencji
- opis nieprawidłowości z podaniem okoliczności, daty wystąpienia i w miarę możliwości treści komunikatu o błędzie
- wskazanie nazwy oraz wersji przeglądarki internetowej oraz nazwy i wersji systemu operacyjnego Usługobiorcy
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Usługobiorca zostanie poinformowany na wskazany adres e-mail lub adres korespondencyjny.
§14. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży
- zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedającym
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi:
§15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności:
- Kodeks cywilny
- ustawa o prawach konsumenta
- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Rozporządzenie RODO
- W razie powstania sporu, którego nie udało się rozwiązać poprzez porozumienie, sądem właściwym miejscowo dla jego rozstrzygnięcia będzie sąd właściwy dla siedziby Właściciela Sklepu. Zdanie poprzedzające nie ma zastosowania do sporów, których stroną jest Konsument - w takim przypadku właściwość sądu określają przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.
- O każdej zmianie Regulaminu zarejestrowani Usługobiorcy zostaną powiadomieni drogą mailową na adres e-mail podany podczas rejestracji, z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 30 dni od dnia powiadomienia. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia.
- Informacje o zmianach Regulaminu zostaną również umieszczone na stronach Sklepu z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed wejściem zmian w życie.
- Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie Sklepu.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny nieodpłatnie pod adresem sallerpolska.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
